unionj

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Amanda Kovacic - 22 maj 2013 14:56

 


-Jasmine's Point Of View.- 


-     Snälla, skäm inte ut mig nu, jag gillar verkligen Josh. Sa jag och kollade speciellt på Felicia.
-     Va? Vadå? Varför kollar du på mig? Frågade Felicia.
-     Fö jag vet hur du kan skämma ut mig. Sa jag och himmlade med ögonen.
Det knackade på dörren, jag fixade till hårert och rättade till min tröja och gick och öppnade.
-      Hej babe! Sa Josh och kysste mig, jag kysste han tillbaka.
-      Hej mr&mrs Sjödahl. Sa Josh snällt och skakade deras hand.
-      Hejsan Josh! Sa min mamma snällt.
-      Hej, jag hoppas du är snäll mot min lilla flicka. Sa pappa seriöst.
-      Pappa.. Mumlade jag.
Josh nickade och log.
-     Josh detta är mina syskon, Felicia, Elin och Filip. Sa jag och log.
Han hälsade på dom, och sedan gick vi in i vardagsrummet. Filip smög fram till Josh och hoppade på hans rygg.
-     Jag vill rida på din rygg Joshy! Sa Filip.
-     Okejdå! Sa Josh och sprang runt lite med Filip.
Jag log mot dom, än sålänge verkar Filip gilla Josh, bara dom andra med gillar han, speciellt pappa, för han är väldigt sträng när det gäller mina pojkvänner.
-      Filip, hoppa ner från Josh rygg! Sa mamma strängt.
Filip hoppade ner från Josh rygg och Josh satte sig ner brevid mig.

******************


-     Hejdå, vi ses imorgon, ringer dig sen ikväll. Sa jag och kysste Josh.
Josh kysste tillbaka.
-      Hejdå! Sa Josh innan han gick ut mot sin bil.
Vi alla gick in i vardagsrummet igen.
-      Vad tyckte ni om han? Frågade jag.
-      Öhm.. Vi gillar inte han Jasmine, han verkar för.. Vad ska man säga, primadonna. Sa pappa.
-      Vadå primadonna? Frågade jag och höjde ena ögonbrynet.
-       Jasmine.,Han är en kändis, detta förhållandet kommer inte hålla länge, kanske 1 månad till max, jag menar vad ska du göra när han är på turne och allt? Frågade mamma.
-      Vi klarar det, jag älskar Josh. Sa jag.
-      Nej gumman, det gör ni inte, han kommer glömma dig när han ska på turne. Sa mamma.
-      Nej mamma, det kommer han inte, hur kan du ens säga en sådan sak?! Skrek jag på mamma.
-      Unga dam, höj inte rösten åt din mamma! Sa pappa argt.
Jag reste mig ut, och tog på mig skorna och började gå hem mot Josh.

****************


-Josh Point Of View.-

Jag satt och kollade tv med JJ, jag hade kommit hem från Jasmine för 30 minuter sen när jag hörde att det knackade på dörren.
-      Jag går och öppnar. Sa jag och sprang mot dörren.
Jag öppnade dörren och där stog Jasmine, och... Grät? 
-       Hej, vad har hänt? Sa jag och kramade henne hårt.
-       Du kommer inte glömma mig när du ska på turne va? Frågade hon.
-       Va? Nej aldrig. Sa jag och kollade på henne.
-        J-Jag älskar d-dig Josh. Sa Jasmine och ställde sig på tå för att kyssa mig.
Jag kysste tillbaka.
-        Jag älskar dig med. Sa jag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards