unionj

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Amanda Kovacic - 21 maj 2013 21:49

  


-Georges Point Of View.-

Jag kollade på Amanda medan hon satt och fönade håret.
-      Vad kollar du på? Frågade Amanda blygt.
-      Dig. Sa jag och log.
-      Heh, varför? Skrattade Amanda.
-      Vet inte, ville. Sa jag och skrattade.
Hon himmlade med ögonen och fortsatte föna håret, efte några minute dog hon ur fönen och tog fram plattången. Hon plattade sitt hår, och sen sminkade hon sig, vilket jag inte fattar varför? Jag menar, Amanda är vacker utan smink.
-         Babe, varför sminkar du dig? Klagade jag.
-         För jag ser ut som fan utan smink. Sa Amanda och räckte ut tungan.
Jag gick fram till henne och böjde mig ner för att kyssa henne.
-          Amanda, George! Skrek Amandas mamma.
Jag backade snabbt undan och satte mig på sängen igen.
-        Vaaaaad? Skrek Amanda och sprang ner.
Jag väntade ungefär 3 minuter innan Amanda kom in springandes igen.
-        Ska bara byta om babe. Sa hon och pussade mig på kinden.
Jag nickade och log mot henne. Jag satte mig vid min telefon, Jaymi hade smsat.
Från Jaymi: Heeeej, vi har radio intervju imorgon klockan 1600- Jaymi:)

Till Jaymi: Okeeeej, men snälla smsa inte nu, ska iväg med Amanda, på nån familjemiddag med hennes mammas killes släckt. -George:D

Från Jaymi: Pffft, så jobbiga är vi inte! -JJ, Jaymi, Josh, Jasmine, Olly & Rebecca.
Jag skrattade och svarade.
Till Jaymi: Öhm.. Om det får er att må bättre så! -George:)
Från Jaymi: Fuck u!
Från Jaymi: Vi gillar inte dig.
Från Jaymi: Pretty boy, svara oss.
Från Jaymi:SKIT I DET DÅ, VI GILLAR INTE DIG HELLER. 
Jag stängde av ljudet på telefonen, just då kom Amanda in, såg helt vacker ut som alltid.
-     Vad tycks? Sa hon och snurrade runt med sin vita klänning.
-     Vacker som alltid. Sa jag och log.
Amanda rodnade och jag drog henne ner till mig så att hon satt i mitt knä.
-      Geoorge, vi måste åka, men vi får ta din bil.Sa Amanda och hoppade upp.
Vi gick ner, Amanda tog på sig ett par bruna sandaler, och jag tog på mig mina svarta TOMS. Vi gick ut, låste och gick ut till min bil. Vi hoppade in och körde mot Daniels föräldrar.


**********************


-Amandas Point Of View.-

-     Nervös eller vadå? Frågade jag George och skrattade lite.
George kollade på mig med ett nervöst leende.
-     George, lugn, dom kommer älska dig, jag menar, jag älskar dig. Sa jag och blinkade.
George tog mitt ansikte i hans händer och kysste mig.
-      Du är bäst. Mumlade han.
-      Jag vet. Sa jag och blinkade.
George stannade bilen, och vi hoppade ut ur bilen, George låste bilen och kom till mig, mina föräldrar var redan här så vi gick och knackade på.
-      Namen hej Amanda, och är det du som är Amandas pojkvän? Frågade Ingrid, Daniels mamma.
Mamma och Daniel stog där vid dörren medans vi hälsade på hans föräldrar. Mamma kollade på mig och George och log.
Jag gav hon en skum blick och hälsade på Gösta med.
-      Ni kan gå och sätta er vid Anette, Roger, Victor, Adrian och Anton. Sa Inger snällt.
-       Okej, behöver ni inte hjälp på? Frågade jag vänligt.
-      Oh, nej nej, ni kan sätta er, vi klarar detta fint. Sa Inger.
-     Oh, okej! Sa jag.
George höll hårt i min hand, jag kollade på han och log.
-     Hejsan! Sa jag till alla.
-     Hej! Sa alla tillbaka.
-     Varför åkte ni inte med oss? Frågade min lillebror Anton.
-      George körde. Sa jag snällt.
-      Får jag åka med er hem?! Frågade Anton.
-      Vi ska hem till Josh sen, men vi kan köra inom där hemma och lämna dig. Sa George innan jag hann protestera.
Vi satte oss ner och snackade med alla.

***************

Vi hade precis ätit, och dukat undan så vi alla satt och snackade lite.
-       Så hur går det med ditt band George? Frågade Inger.

-        Det går bra, vi ska snart på turne. Sa George och log.
-      Jasså, vad roligt! Sa Inger.
Jag kollade ner på mina och George ihop flätade hände.
-     Amanda.. Är allt bra? Frågade Anette.
-     Va? Jadå. Sa jag och log.
George kollade på mig med en frågande min.
-     Ska vi fika då?! Frågade Inger snabbt.
Vi alla sa ja och Inger och Gösta gick och fixade fika.
-     Amanda? Viskade George i mitt öra.
-     Vad? Viskade jag tillbaka i hans öra.
-      Vad är det, och ljug inte. Viskade George i mitt öra igen.
-     Det är bara det att jag kommer sakna dig. Viskade jag.
George masserade min handflata med sin tumme och jag lutade mitt huvud mot hans axel.
-     Smile! Sa Daniel och riktade hans kamera mot mig och George.
Jag och George log mot kameran och Daniel tog bild.

**********************

-     Tårtan var jätte god! Sa Roger och tackade Inger.
-      Det va ju bra! Sa Inger och log.
Vi hade precis ätit jordgubbstårta, mums! 
Vi alla satt och snackade om allting. Jag kollade på George och kysste han snabbt på munnen.
-     Inget hångel här! Skojade Daniel.
Både jag och George blev ganska röda om kinderna, fan ta dig Daniel.


******************


Vi tackade för allting, senså körde vi hem och lämnade Anton och Adrian, och körde vidarre mot Josh.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards