unionj

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Kapitel 5 - Food!

Av Amanda Kovacic - 4 maj 2013 12:56

 


-Amandas Point Of View.-


Jag och George stog och lagade makaroner och korv, och såklart ska George hälla i ett halft kilo makaroner.
-    George, jag tror inte vi behöver så mycket makaroner? Frågade jag och skrattade.
-     Behöver vi visst! Sa han bestämmt.
-     Håll koll på korvarna, ska starta musik. Sa jag och sprang upp för att ta min telefon på mitt rum.
Jag hade ett sms från mamma.
Från Mamma: Hej gumman! Jag Daniel,Adrian och Anton är hemma hos Daniels föräldrar, ger ni Nelly mat vid klockan 6 och går ut med henne några gånger idag, vi blir hemma sent, kram.
Till Mamma: Okej, hälsa till dom, varför påminde ni inte mig att ni skulle dit? :) Kram.
Från Mamma: För George var där, men ni kan komma sen om ni vill, det går bussar. ;)
Till Mamma: Älskar dig med haha, föresten, får jag ta hundralappen nere vid stereon? :3
Från Mamma: Den va till er, så visst. Smsa om ni ska komma. Kram.
Jag himmlade med ögonen och gick ner till George igen.
-     George! Sa jag och hade världens största leende.
Jag gick in i köket och såg att han klappade Nelly.
-      Mhm? Frågade han och kollade upp mot mig.
-      Mamma och killarna är hos Daniels föräldrar, vilket menas att vi är ensama hemma... Med Robin. Sa jag och log.
-      Yay! Sa George och reste sig.
Jag skrattade åt hur söt George va, och startade musik, jag startade Inna ft Daddu Yankee - More Than Friends.
-       because tonigt, tonight we should be more than just friends. Sjöng jag med i låten.
-        And all the things i'm about to do to you, and i know you like it, so tonight we should be more than just friends. Sjöng både jag och George.
-       Åh, jag får starta en låt! Sa George och tog min mobil.
Han startade Calvin Harris ft Tinie Tempah - Drinking from the bottle. 
-       So forgett about tomorrow, because tonight we drinking from the bottle! Sjöng George och gjorde en mini dans.
-       The girls go high! Sjöng jag.
-        I know this cazy life can be a dick, so tonight we drinking from the bottle! Sjöng vi båda.

*********

-       Är du klar? Frågade jag George när jag tog min sista bit av korven i munnen.
-       Mhm. Sa han och la sin tallrik i diskmaskinen.
-       Okej, hur mycket är klockan? Frågade jag.
-        5 i sex. Sa han och log.
-        Okej, då ska vi snart ge Nelly mat, sen gå ut med henne. Sa jag och dukade undan allting.
Klockan 6 gav jag henne mat.
-       Varsågod! Sa jag och hon åt snabbt.
-       Vem vill gå ut? Ja vem vill gå ut? Sa jag med en bebis röst.
George skrattade och Nelly kom springandes. Jag tog på henne koppel.
-       Robin, vi går ut med Nellyyyyy! Sa jag och vi gick ut.
Vi började gå mot parken så Nelly kunde spinga fritt.
-       OMG GEORGE! skrek några tjejer längre borta.
-       Oh nu börjar det igen... Mumlade George och höll hårdare i min hand.
Tjejerna sprang fram och Nelly fortsatte bara att gå.
-        George, vi går mot parken, kom du sen. Sa jag och släppte taget ur hans hand.

*******

Jag ocg George satt och myste i soffan och kollade på You Again.
-      Nej, stakars Will! Sa jag.
-      Ja! Sa George.
Vi drack varm chocklad med grädde och åt såna chocklad som liknade ägg!
-      Hej, Mands jag sticker nu. Sa Robin och vinkade hejdå till oss.
-      Okej, hejdå! Sa jag och vinkade.
-       Hejdå! Sa George snällt.
-      Hejdå, gör inget som jag skulle göra. Skojade Robin.
-      Hejdå! Sa jag snabbt.
Robin skrattade och gick ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Kovacic - 22 maj 2013 14:56


    -Jasmine's Point Of View.-    -     Snälla, skäm inte ut mig nu, jag gillar verkligen Josh. Sa jag och kollade speciellt på Felicia.-     Va? Vadå? Varför kollar du på mig? Frågade Felicia.-     Fö jag vet hur du kan skämma ut mig. Sa ja...

Av Amanda Kovacic - 21 maj 2013 21:49


     -Georges Point Of View.- Jag kollade på Amanda medan hon satt och fönade håret.-      Vad kollar du på? Frågade Amanda blygt.-      Dig. Sa jag och log.-      Heh, varför? Skrattade Amanda.-      Vet inte, ville. Sa jag och skrattade.Hon h...

Av Amanda Kovacic - 18 maj 2013 20:16


    -Amandas Point Of View.- Vi alla körde hem till mig, mamma hade redan ordnat allting ifall vi vann, vilken vi gjorde.-      PARTY AND BULLSHIT, AND WE GONNA PARTY AAAAND BULLSHIIIIT. Sjöng jag, Jasmine, Josh och JJ.George körde, det va vi ...

Av Amanda Kovacic - 15 maj 2013 14:53


-Amandas Point Of View.- Idag var det årets största dans tävling. Jag, Jasmine, Wilma och Rebecca stog här redo för vår dans. Publiken hade börjat komma in och dom spelade Starship - Nicki Minaj.-    Kom igen tjejer, fokusera! Sa Rebecca o...

Av Amanda Kovacic - 14 maj 2013 18:51


    -George's Point Of View.-   Jag och killarna satt hemma hos Jaymi och Olly och kollade på något program. Det har gått 2 dagar sedan jag och Amanda blev tillsammans igen, och jag kan inte vara lyckligare.-    Vad tänker lille Georgey på d...

Ovido - Quiz & Flashcards