unionj

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Amanda Kovacic - 15 maj 2013 14:53


-Amandas Point Of View.-


Idag var det årets största dans tävling. Jag, Jasmine, Wilma och Rebecca stog här redo för vår dans. Publiken hade börjat komma in och dom spelade Starship - Nicki Minaj.
-    Kom igen tjejer, fokusera! Sa Rebecca och hoppa runder runt oss.
-     Rebecca! Skrek Jasmine.
-     Jaaa? Frågade Rebecca.
-     Ta det chill, vi har tränat till våran dans, det kommer gå super! Sa jag och vi ställde oss runt i en ring.
-     Okej, kommer ni ihåg dansstegen? Frågade Wilma.
-     Ja, det gör vi! Sa Jasmine.
Jag gick och kollade ut mot publiken, Jade, killarna, våra familjer och andra vänner var där och hejade på oss.
-     10 minuter kvar, sen ska Dangerous Divas ut! Skrek Rikard.
Vi skulle ut efter The Dream Team, vår grupp heter Purple Monkeys. Dom som ska tävla idag är Dangerous Divas, The Dream Team, vi Purple Monkeys, Pink Fluffy Monsters, Pink Panthers of Death, och Flamingos.
Vi alla hade två stycken nummer vi skulle dansa.
-       Dangerous Divas, scenen är er! Sa Rikard.
Dom dansade till Runaway Baby - Bruno Mars (Remix.).
-       Dom är ju riktigt bra! Klagade Rebecca.
-      Jo, jag vet. Suckade jag.
-      Va glada, vi är ännu bättre, okej?! Sa Jasmine med en bestämd röst.
-       Ja, jag håller med Jasmine! Sa Wilma.
-      Wilma, jag hörde att Hampus va här. Sa jag.
-      Va?! Nej, vi måste va perfekta tjejer, nej gud, dom är jätte bra. Klagade nu Wilma.
-      Vad va det jag sa? Skrattade jag.
Dangerous Divas hade dansat klart, dom kom fram till oss.
-     Ha, lycka till losers, vi är så mycket bättre än er. Sa deras ledare Miranda.
-     Ey bitch, en gång till och du får en fet jäcla smäll, okej? OKEJ! Bitchade Jasmine tillbaka.
-    Jasmine! Sa Rebecca och kollade på henne allvarligt.
Miranda skrattade och dom stack. Miranda tror hon är bäst, störst och vakrast. OCH hon tror hon är bäst på att dansa. Urgh, jag hatar henne.
-     The Dream Team! Er tur! Sa Rikard.
The Dream Team gick ut, och publiken jubblade. Dom dansade till Wop - J.Dash Dom är öhm.. Inte dom bästa dansarna, men dom är bra!
Jag kollade mig i speglen en sista gång innan vi ställde oss i ledet för att senare gå ut och köra vårt första nummer. The Dream Team var klara och gick till oss och önskade oss lycka till.
-     Purple Monkeys, scenen är eran nu! Sa Rikard.
Vi gick ut mot scenen, vi hade på oss lila jogging byxor, med ena benet uppdraget, ett vit linne där man visade lite mage och det va en apa på tröjan, vårt går var lockigt, och vi hade lite smink på oss. Och ett par lila dansskor.
-      WOHOOO PURPLEEEE MONKEYS! Skrek Jaymi och jag bet mig i läppen för att inte skratta.
Våran låt startade. Don't Wanna Go Home - Jason Derulo. ( Videon på deras dans finns där nere efter kapitlet!)
Vi körde dansstegen. Vi klarade alla dansstegen utan att faila! Woho! Efter vi dansat sprang vi snabbt ut och hoppade av glädje för att vi klarade dansstegen.
-     Jag sa ju det, sa jag inte?! Sa Jasmine stolt.
-     Jo det gjorde du! Sa jag glatt.
Dom andra dansade, sen skulle vi ut på scenen, och se vem som gick vidare och fick visa sin andra dans.
-     Första att gå vidare är.... Dangerous Divas! Sa Michaela.
-     WOHOOO! Sa dom och hoppade av glädje och publiken jubblade.
-      Och dom andra som med går vidare är..... Purple Monkeys! Sa Michaela.
-       YES, jag visste det! Sa Jasmine och vi alla hoppade av glädje.
Jag kollade upp mot killarna, våra familjer, och vänner dom jubblade och George gjorde tummen upp mot mig.
Sen dom andra som med gick vidare var The Pink Fluffy Monsters. Vi alla gick bak och förberädde oss för vårt andra nummer, medans dom som åkte ut satte sig på bänken där ute.
-     vi gick vidare, vi gick vidare, vi gick vidare! Sjöng Wilma och Rebecca och Jasmine och dansade en larvig dans, det var 30 minuters paus nu.
-    Heeej! Hörde jag 6 välbekanta röster.
Jag vände mig om och såg killarna och Jade.

-     Heeeej! Sa jag och gick fram till dom.
Tjejerna kom också, Jasmine och Josh stog och kramades länge, vilket var.. Skumt? Jag ställde mig brevid dom och harcklade. Dom ignorerade mig?!
-     HALLÅ?! Vad är det med er? Skrek jag.
Jasmine gömde sitt ansikte i Josh nacke, och Josh bara log.
-     Är ni..?- Började jag.
-     Tillsammans, ja. Sa Josh blygt.
-     GRATTIS! Skrek jag och gav dom båda en kram.
Jag gick fram och kysste George, han kysste tillbaka.
-     Geooorge, sluta äta upp Amanda, vi behöver henne. Sa Wilma.
Jag och George svslutade vår kyss, och tog in luft.
-      Vi måste gå och sätta oss igen, lycka till tjejer! Sa Jade.
-      Vi ses sen! Sa Rebecca och gav JJ en snabb puss på kinden och jag och Jasmine gav våra pojkvänner en sista kyss sen gick dom och satte sig igen.

*************


-     Purple Monkeys, er tur! Ut på scenen! Sa Rikard.
Vi gick ut på scenen och ställde oss i våra postioner.
Dom startade Rude Boy - Rihanna.
Vi gjorde våran dans, vi va dom sista, så när vi var klara fick vi stå kvar, sen kom dom andra ut. Vi gjorde dom sista stegen sen ställde vi oss i vår sista position.
-     WOHOO! Hörde jag JJ skrika.
Alla kom ut, och vi skulle få reda på vem som vinner!
-      Okej, den som kom trea är... *trumvirvel.* The Fluffy Pink Monsters! Sa Michael, och dom fick sin lille pukal.
-      Och vinnaren av The Dance Competition 2013 är.... *mycket längre trumvirvel* PURPLE MONKEYS! Grattis Tjejer! Sa Michaela.
Hela publiken jubblade och vi va helt chockade med hoppade och kramade varandra. Vi fick vår stora pukal, och sen fick Dangerous Divas sin silvriga mellan pukal.
-       Va? DU SKOJAR!? Skrek Miranda och gav mig en mördande blick.
George sprang ner mot mig och jag sprang mot han och hoppade upp i hans famn och kysste han, han kysste mig tillbaka.
-      VI VANN! skrek jag och tjejerna och killarna kom och attakerade oss med kramar.
-       Jag visste det ni var helt klart bäst! Sa Jaymi och kramade mig hårt.
Vi kramade våra familjer, vänner och dom i The Dream Team eftersom det va våra vänner. Nu ska det hem och firas!


----------------------------------------------
Här är videosarna på när ''dom'' dansar!
Don't Wanna Go Home:

Rude Boy:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards