unionj

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Kapitel 6 - Just Like Them. [Part 2]

Av Amanda Kovacic - 5 maj 2013 14:31

 


-Amandas Point Of View.-

Från Wilma: Ta på dig något och kom ut! 
Till Wilma: Varför? Vill inte..
Från Wilma: Amanda du har inte varit ute på 1 vecka, du kommer nu!
Till Wilma: Nej, snälla, viiilll inte. 
Från Wilma: Jag betalar starbucks.
Till Wilma: Vart ska vi träffas?
Från Wilma: VISSTE DET, möt mig vid starbucks om 1 timme. 
Till Wilma: Haha, kul du är nu, okej :)
Från Wilma: Jo, jag vet ;) Jasmine Rebecca och Jade är med. 
Jag himmlade med ögonen, mitt hår var redan vågit, jag tog lite mascara, rough och ljusrosa ögonskugga och fixade ögonbrynen. Jag tog på mig min rosa tunika, den va typ 5 cm längre där bak, och vollangit i slutet av klänningen. Till det hade jag ett par vita ballerina skor, mobilen, plånboken och bilnycklarna satte jag i väskan och gick ner, fast sprang upp på rummet och hämtade mobilladdaren igen, sen sprang jag ner igen.
-     Vart ska du gumman? Frågade mamma när jag sprang ner.
-     Ut med Wilma,Jasmine,Jade och Rebecca. Sa jag.
-     Vad bra att du kommer ut lite, ha så kul! Sa mamma och log.
Jag himmlade med ögonen och gick ut mot bilen, satte mig och körde. Det tar 15 minuter att köra till närmaste starbucks härifrån, så jag kommer va där lite tidigare än dom andra. Jag gick in och beställde en caffe och en räkmacka.
-     Det blir 79 kr. Sa karsörskan.
-     Här. Sa jag och gav henne 80 kr.
Jag fick en 1 krona och mitt kaffe och min macka, jag satte mig på en 6 plats, tjejerna kom precis när jag satte mig. Dom beställde och kom snabbt och satte sig vid mig.
-     Ey, jag skulle ju betala för dig! Sa Wilma och satte armarna i kors.
-     Det är lungt, du kan ge mig 79 kronor sa jag på skoj.
Wilma skrattade och vi alla satte oss ner.

*********

-     Hur mår du nu då? Frågade Rebecca och kollade på mig.
-     Det går väll bra, antar jag. Sa jag och log.
-     Väll bra? Amanda, det han gjorde va helt fel. Sa Jasmine.
-      Haha, asså.. Det är inget allvarligt, okej. Sa jag och försökte skoja.
-      Du tjejen, jag har känt dig länge, jag kan läsa dig in och ut, försök inte flicka lilla! Sa Rebecca.
-     Ja, du har fyra, fantastiska, bästa och underbara vänner som är här för dig! Sa Jade.
-     Kan vi sluta snacka om mig och George? Snälla. Sa jag och tog en klunk ur mitt kaffe.
-     Okej, okej. Sa Rebecca.

-     Tack, så hur har ni haft det? Frågade jag.
-     Jag och mamma ska till turkiet nu nästa vecka. Sa Jasmine och log.
-     Åh lyckoost! Sa jag och putade med underläppen.
-     Jag håller på att repa inför min turne. Sa Jade och log.
-     Och jag umgås mest med killarna. Sa Rebecca tyst.
-     Och jag rider! Sa Wilma.
-     Ovanligt Wilma, verkligen, du har gjort det sen vi gick i 7:an. Skrattade jag.
-     Förlåt mig, men jag älskar hästar! Sa Wilma.
Vi snackade ganska länge tills vi bestämde oss för att gå.
-     Har ni tjejer gått? Frågade jag.
Dom nickade.
-      Jag har min bil, vi kan ju åka nånstans, typ shoppa? Frågade jag glatt.
-     Jag kan, kan ni tjejer? Frågade Rebecca.
-     Jag kan. Sa Wilma.
Jade kunde inte, hon hade möte om en timme, men Jasmine kunde med.
-     Vem vill sitta framme med mig? Frågade jag.
-      Jaaaaag! Bråkade dom.
-     Jasmine, du får sitta framme. Skrattade jag.
Wilma och Rebecca satte armarna i kors med satte sig på varsin sida där bak.
Att komma ut lite va inte så tråkigt som jag trodde, iallafall inte om man har 4 bästa vänner som gör allt för att göra en glad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Kovacic - 22 maj 2013 14:56


    -Jasmine's Point Of View.-    -     Snälla, skäm inte ut mig nu, jag gillar verkligen Josh. Sa jag och kollade speciellt på Felicia.-     Va? Vadå? Varför kollar du på mig? Frågade Felicia.-     Fö jag vet hur du kan skämma ut mig. Sa ja...

Av Amanda Kovacic - 21 maj 2013 21:49


     -Georges Point Of View.- Jag kollade på Amanda medan hon satt och fönade håret.-      Vad kollar du på? Frågade Amanda blygt.-      Dig. Sa jag och log.-      Heh, varför? Skrattade Amanda.-      Vet inte, ville. Sa jag och skrattade.Hon h...

Av Amanda Kovacic - 18 maj 2013 20:16


    -Amandas Point Of View.- Vi alla körde hem till mig, mamma hade redan ordnat allting ifall vi vann, vilken vi gjorde.-      PARTY AND BULLSHIT, AND WE GONNA PARTY AAAAND BULLSHIIIIT. Sjöng jag, Jasmine, Josh och JJ.George körde, det va vi ...

Av Amanda Kovacic - 15 maj 2013 14:53


-Amandas Point Of View.- Idag var det årets största dans tävling. Jag, Jasmine, Wilma och Rebecca stog här redo för vår dans. Publiken hade börjat komma in och dom spelade Starship - Nicki Minaj.-    Kom igen tjejer, fokusera! Sa Rebecca o...

Av Amanda Kovacic - 14 maj 2013 18:51


    -George's Point Of View.-   Jag och killarna satt hemma hos Jaymi och Olly och kollade på något program. Det har gått 2 dagar sedan jag och Amanda blev tillsammans igen, och jag kan inte vara lyckligare.-    Vad tänker lille Georgey på d...

Ovido - Quiz & Flashcards